…är de nog förvisso bäst lämpade att analysera och åtgärda själva. Men jag har som en konservativ ”observer” i alla fall noterat en del och bloggat om det bl.a. här, här och här.

Vad jag tror är ett av de största problemen illustreras genom en brännpunktsartikel i SvD idag av kristdemokraternas stockholmspresidium. ”Hägglund måste våga sticka ut” . Säger väl allt? Egentligen illustreras det ännu bättre i anslutning till artikeln.  Endast 47 st läsarkommentarer i skrivande stund på en annars läsvärd artikel som legat ute sedan 04:46 i morse. 7 bloggar har bemödat sig att kommentera.  47 kommentarer. Ungefär i nivå med ett reportage om tuktning av trädgårdstimjan eller att Irenes korvkiosk sedan i måndags serverar hemlagat potatismos. Det är tråkigt. Uppgivet. Det händer inte mycket.

Jag instämmer med artikelförfattarna – även om jag kostar på mig ett aningens plumpare tonfall: In och leverera nu! Rått och osminkat. Ge fan i mitten nu – vänd om! Skit i att vänstern trummar på med sitt förutsägbara motstånd när Ni levererar Era ståndpunkter! Stå upp för vad Ni tror på – rakryggat –  så vinner Ni också respekt!

Och med det en stabil väljarkår!