Jag ska i likhet med dig inte heller besöka det spektakel som heter Pride. I år heller. Synd att man betraktas som trångsynt om man inte låter sig svepas med. (Likt Göran Hägglund som inte kommer att delta i den debatt som hålls i anslutning t.ex.)

Har aboslut inget mot människor som råkar tända på någon av samma kön – var och en är sig själv närmast – men själva spektaklet Pride (nu har jag bara sett det jag sett flyktigt via TV, bilder på fejjan etc. förvisso…) anser jag till största delen vara flamsigt, tramsigt och minst femtiofalt överspelt. Eller har jag fel? 

Om det är trångsynta människors fördomar mot just homosexuella och diverse beteenden som associeras därtill man vill utmana och punktera är väl detta inte den spikrakaste vägen att gå? Kan inte tänka mig att alla som gillar andra av samma kön tycker det heller?