…bakterier i kläderna som överlever vid 40 graders tvätt… jaha?

Borde man bli rädd nu?

Well… inte jag. Vad exakt skulle dessa små krumilurer kunna orsaka för skada – egentligen? De få plagg som jag har som inte klarar >40 grader (någon skjorta, kanske någon byxa) har jag inte vid några ädlare delar av min kropp och jag har heller inte för vana att stoppa in hela eller delar av dessa plagg i näsan eller munnen direkt… 

Märkeskalsingar m.m. som bara klarar 30 grader är ju skrattretande och har aldrig funnits i min klädeslåda. Likaså sängkläder m.m. Ska klara minst 60 grader annars väljer jag bort dem direkt.   Allt som kan tänkas kpmma i någon slemhinnas närhet – underkläder, sängkläder, handdukar tvättar väl alla i minst 60 grader? Eller? 

Kvalitet är det som klarar det som det förväntas klara!

Läs mer