You are currently browsing the daily archive for 02 juli 2011.

Trafiklandstingsrådet är fortfarande bergfast överens om att det inte ska vara någon t-bana till nya Karolinska. Det står klart efter en debatt i Kungsträdgården i Stockholm igår.  

Han anser bl.a. att en länk utifrån den gröna linjen västerut via Karolinska är en ”fattigmanslösning”. Ett uttryck han nog lär få förklara lite mer ingående kan jag tänka mig…

Vem har bestämt sig för att fixera sig vid den gröna linjen? Den röda skulle mycket väl kunna vika av med en gren från t.ex. Danderyds sjukhus och gå via Karolinska ner till t.ex. Odenplan. Man kan studera möjligheten till en helt ny linje och en ny ”färg” överhuvudtaget. Hur som helst – att tunnelbanan inte angör nya Karolinska i en framtid är en ren ynkedom i mina ögon.

Det har varit tyst från henne ett tag, men nu är Stella Fare igång igen.  Denna gång som (fp)-representant. Hon tycker bl.a. att socialdemokraterna är gammalmodiga som håller fast vid ett transportslag (t-banan) vars första delar byggdes redan på 50-talet.

Som om ett trafikslag (spårväg) som fanns redan 1877 är särskilt mycket fräschare…?

Nej – i just den här frågan måste jag faktiskt säga att socialdemkokraterna är de med de rätta tänket och visionerna. Så är det.

Dela din holmqwist-upplevelse!

Bookmark and Share

Bloggknappar

Denna blogg är Aftonbladetfri!

Följ min blogg

bloglovin

juli 2011
M T O T F L S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031