…batterierna och därav inga inlägg sedan en tid och säkert en liten tid framöver också. Det saknas onekligen inte stoff att skriva om, men jag låter batteriet ladda fullt.

Därmed inte sagt att jag inte läser vad andra skriver från min ihopsjunkna position i hängmattan. Bland det bättre jag läst på länge levererar Merit Wager där hon i ett inlägg den 3/8 efterlyser ett ”Åsiktsverk”. Helt fantastiskt underhållande läsning om Ni frågar mig. (Positiva reaktioner på inlägget står att finna bl.a. här.) Samma bloggare levererar den 4/8 en dräpa över svenska politiker som torde inneha världsrekordet i dumhet när det handlar om att ösa pengar över invandrarrelaterade flumprojekt.

Nåväl – jag slappar lite till och försöker njuta av det ihållande soliga och torra vädret så gott det går, på ett sätt som min gräsmatta blir oförstående avundsjuk på. Jag unnar den osjälviskt ett par rejäla åskskurar… Vi ses!