…behövs en Zlatan i form i det svenska fotbollslandslaget. Han är en fotbollsspelare i världsklass. Klart att han i sina bättre stunder kommer göra nytta.

Men… jag har dock tidigare torgfört min illamåendekittling – en kittling som jag återigen känner och upprepar – över att han lite ”kan komma och gå” som det passar. Ingen är livegen förstås, men ordet divalater ligger ändå rätt långt fram i kön i talcentrum hos mig.

DN:s Anders Lundqvist skriver om återkomsten – inte utan viss beska. Jag instämmer i funderingarna. Att Zlatan ånyo kränger på sig landslagströjan är nog inte till övervägande delen ett underdånigt uttryck för en stolthet och saknad att få lira i blågult. Tankebanor som rör behovet av ett välpolerat skyltfönster för headhunters på läktarna, nu när läget är en aning suddigt i Barcelona, känns väl inte överdrivet konspiratoriskt att uppehålla sig i …?  ;o)

Läs mer här, här, här