…in en stämning tycker jag. Syna korten som ”Den där tidningen”  (vars apostrofering och länkning jag i likhet med tidigare inlägg i full konsekvens inte unnar dem)  påstår att de sitter på. Före detta pressombudsmannen Pär-Arne Jigenius hävdar i en artikel på DN debatt att det finns mycket goda grunder för det och att ”Den där tidningen” mycket väl kan komma att fällas.

Har de inte mer än en donna vid namn Anna – om hon nu ens existerar – och hennes uppgifter att komma med, uppgifter som Littorin dels själv nekat till direkt (nej, nej, nej upprepat på intervjubandet – Ni vet) och dessutom indirekt via sin pressekreterare, så är detta ett mycket grovt klavertramp mot en politisk funktionär i allmänhet och privatperson och pappa i synnerhet. Ordet förtal, som vissa mer närstående till ”Den där tidningen” svängt sig med nyligen, ligger väl inte helt perifert i det här sammanhanget…?  

Som jag nämnde i mitt inlägg för några dagar sedan – fram med vad Ni påstår Er ha – NU!

En som jag tycker skriver mycket bra om detta och annat vill jag rekommendera läsning av (om man vill ha det där lite mer resonerande och fluffiga tilltalet än det man finner här…)

