…Spaniens VM-guld. (Till vilket jag gärna vill framföra mina varma gratulationer!)  Allas – utom ”den där tidningens” som jag i mitt förra inlägg nu valt att dissa.

Jag tror inte att någon behöver fundera mer än en nanosekund för att lista ut vad de i stället ”pryder” sitt löp med. * Trumvirvel * Sven Otto Littorin!

Ånyo – ingen anmälan om brott från den där ”Anna” har inkommit. (Existerar hon ens? Är det verifierat åtminstone? Kan någon svara på det?)  Hon ska i alla fall ha tofflat upp på ”den där tidningen” – hävdat att han betalat för sex med henne. ”Den där tidningen” har svalt det med hull och hår och skrivit om det. Littorin framstår som skyldig trots att inget bevisats. För att flytta fokus från sviktande stöd gör Mona politik av det. (Kvinnan som inte gillar smutsiga valrörelser Ni vet…)

Är det ett brott begånget ska det anmälas och sedan ska rättsväsendet ta hand om det. Den anklagade är att betrakta som oskyldig tills motsatsen bevisas. Hur udda den personen än beter sig – flackande blick, han petar sig i näsan, kliar sig i örat – det är inget bevis på brott. Det är inte likhetstecken med begånget brott att svara ”inga kommentarer”. Det är inget brott att ens chef för ens talan.  Den som anklagar ska presentera sina bevis att den anklagade är skyldig – inte tvärtom. Ty vi lever i en rättsstat i Sverige. Så!