…när nu räfsten, rättartinget och hjärntvätten är över har Lars Ingvar Ljungman gått från riks-paria till den ledande flyktingsamordnaren i Skåne. Hans uppdrag är nu att övertala 22 moderatledda kommuner att ta mot flyktingbarn…

Ger mig en bild av Lars Ingvar Ljungman iklädd Bart Simpson-skrud där han i varje inledningsvinjett av ett simpsonsavsnitt (under kvarsittning) tvingas skriva en avbön på svarta tavlan typ 100 gånger, i detta fall:  ”jag ska inte hävda det kommunala självstyret, jag ska inte hävda det kommunala självstyret, jag ska inte…”

Grundfrågan och framförallt dess nyansering bör sökas här eller på annat håll. Jag är definitivt ingen rasist (den diagnosen hoppas jag att jag själv får ställa?) eller flyktinghatare för att jag för frågan till dess grundresonemang – hoppas jag?  Hur som helst – från att ha varit en fråga om en kommuns indignation över en annan kommuns intervention av sitt territorium har det antagit proportioner som man inte ens kunde föreställa sig. Jag blir aningens knäsvag, yr och illamående av sånt här…  Är jag ensam om detta??

Det hela känns inte så lite DDR – jag ber om ursäkt kära partikansli, men detta luktar inte sådär överdrivet bra.

Läs mer här, här

Lars Ingvar Ljungman gör som Schlingmann säger.

