Erik Hamrén – tidigare framgångsrik tränare i bl.a. Örgryte, AIK, Aalborg och nu Rosenborg blir nu förbundskapten för svenska fotbollslandslaget meddelas nu från SFF.

Ett helt ok val kan jag tycka med mina – hyggliga-  men ändå inte fullödande fotbollsinsikter. Även om jag hellre sett Roy Hodgson som ny förbundsbas. Nu gick ju inte det. Tyvärr.

Vad vi behöver nu är tålamod. Sverige behöver ett föryngrat, nytt landslag. Inte lappa och laga utan in med nytt blod. Visst – Zlatan är helt oersättlig när han är som bäst, men laget kan inte byggas runt en person. En person som tyvärr inte blir yngre för varje dag som går…

Hela lagbygget måste ses över – från målvakt (har aldrig känt mig trygg med Isaksson) via backlinje, mittfälttill spjutspetsarna längst fram. U21-framgångarna i somras ger vid handen att det finns rejält livaktiga frön som gror med frodiga skott.

Jag vill önska Erik lycka till och från mitt håll skicka med att jag hellre nu ser att man gräver upp, lägger nytt, låter gro, låter växa. Hellre kräftgång nu och rejäla framgångar om en fem-sex år än halvmessyrer.

SvD, AB, DN

