You are currently browsing the daily archive for 14 november 2009.

”–Jag vill ha en lösning så att vi får helikoptrar till Afghanistan”, säger Sten Tolgfors (m) till SvD.

Dööööhhhh…..  Inte en sekund för tidigt! (Milt sagt…..)

Well – Jobba på!

Vi andra som vill visa vårt stöd för hitintills undermåligt utrustade soldater köper det gula bandet. Plusgiro: 197056-5 Fredsbaskrarna Sverige.

Läs mer här, här, här,

…ja vad är det… VII, VIII… är ute nu. Partisekreterare Schlingman har hållit ”räfst och rättarting” med Vellinges moderata kommunalråd Lars-Ingvar Ljungman och uppmanat kommunen att teckna avtal med Migrationsverket.

Den interna polisen vad gäller politsk korrekthet har gripit in. Alla ska med!

”Om inte kommunerna själva nu visar god vilja kommer de att få se mer av statlig styrning”, varnar Schlingmann.

Må djävulen med den taggigaste av tukt utdrivas ur de som ens med en ynka tiondels millimeter avviker från den Schlingmanska doktrinen!

Massa, vi tillber dig! Vi dyrkar dig! Halleluja!

Läs mer om det alltmer tröttsamma tjafset här, här, här och här.

Vill man få en mer nyanserad bild läser man här.

Ps, jag ber om ursäkt för min något hårda och kanske naiva ton, men jag hycklar inte med att jag kraftigt ifrågasätter den gode Schlingmanns kompetens rent allmänt och dennes närmast despotiska framtoning. Just detta ärende (med Vellinge) har kanske inte så mycket med min reaktion att göra, utan jag reagerar rent allmänt bara jag ser karln på bild eller hans namn i tryck. Ds

Per Schlingmann

Dela din holmqwist-upplevelse!

Bookmark and Share

Bloggknappar

Denna blogg är Aftonbladetfri!

Följ min blogg

bloglovin

november 2009
M T O T F L S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30